Dag 3 Sankt Anton am Arlberg - Zell am See

30 januari 2013 - Zell am See, Oostenrijk

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, ook vandaag weer goed en wel aangekomen. Maar natuurlijk nog wel wat meegemaakt.

Vanmorgen lekker gegeten en terug naar Sankt Anton gereden uit Zamst. Opdrachtjes en route opgehaald en op weg. Helaas bleef opnieuw ons gas hangen… erg naar. Maurice heeft even de hulplijn ingeschakeld. Bartje even contacten in nederland, en gestopt. Probleem was zeer waarschijnlijk de stappenmotor (die regelt dat je auto netjes stationair loopt). Gelukkig zat deze bovenop de motor. Even de stekker los, en ja hoor.. Van 3500tpm naar 800tpm.. Probleem opgelost… nou ja, soort van. WE kunnen zo verder rijden, maar de motor geeft nu wel storing aan, omdat deze stekker niet vast zit. Maar we denken daar deze week wel mee weg te komen.

We zijn nog wel even bij een Opel-dealer gestopt, maar het onderdeel was niet op voorraad, dus we zijn verder gereden.

De route was helemaal binnendoor, en we waren al zo’n 45-60min onderweg toen we langs ons hotel van de afgelopen nacht reden (25min over de snelweg)

De opdrachten voor vandaag waren allemaal kleine stukjes van bijvoorbeeld bedrijfslogo’s die je onderweg tegenkomt, te herkennen en dus te fotograferen.

Dat was in het begin makkelijk. We reden een dorp binnen en de hele carbagerun caravaan veroorzaakte een file omdat er een logo gespot was. Iedereen stopte maar links en rechts langs de weg om even een foto te maken. Zo ook wij. Eerste punt binnen!

Verder hebben wij geen herkenningspunten gehad. Maar de route was schitterend! Maurice had gisteren gereden, zodat ik foto’s kon maken. Vandaag was mijn beurt om te rijden.

Een andere opdracht was een blok hout mee te nemen met een vochtigheidsgraag van precies 20%, 1% ernaast was al fout. Bijna onmogelijk dus. Wij hebben hem overgeslagen en lekker van de route genoten.

Het lijkt wel warmer en warmer te worden. Hiermee is het effect zoals we dat vorig jaar hadden een beetje weg. Het lijkt erop dat we de sneeuwkettingen niet nodig gaan hebben. Er ligt nog genoeg sneeuw naar de weg, maar de wegen zijn bijna helemaal schoon.. Op een paar kleine stukje na.

We hebben vandaag wel wat in de sneeuw gereden, maar onze winterbanden waren daar prima voor.

De route was schitterend, vanuit Oostenrijk hebben we nog een stuk door Duitsland gereden om uiteindelijk weer in Oostenrijk uit te komen. We hebben op flinke hoogte grote meren gezien tussen de bergen, en 1 was er zelfs nog helemaal bevroren!

Vlakbij ons eindpunt, in Zell am See, was er nog een ongeluk met een vrachtwagen gebeurd waardoor we wat file hadden.

In Zell am See werden we aangehouden. Er stonden 2 politie auto’s bij een Carbagerunner, wij reden netjes voorbij, en 1 auto kwam gelijk achter ons aan. We wisten gelijk waarom. Onze blauwe zwaailamp! We hadden hem gelukkig niet gebruikt, maar waren wel een beetje bang voor de boete.

Hadden wij mazel, aangehouden door 2 vrouwelijke agenten. Het helpt dan heel erg als je de taal spreekt. Dus even een babbeltje met de dames gemaakt, kenteken papieren en rijbewijs gecontroleerd en we mochten verder. We kregen een waarschuwing dat het absoluut verboden was om de zwaailampen te gebruiken op de openbare weg! En andere runners konden zich blijkbaar niet inhouden, en omwonenden hadden hierover de politie gebeld. Dus ze waren ons daar streng aan het controleren.

We vroegen of we met ze op de foto mochten, 1 was chagrijnig en wilde niet, maar die ander vond het geen probleem! Leuk natuurlijk, de andere agente maakte de foto. Dus die hebben we maar mooi!

Helaas, een misser van de organisatie. Finishlokatie was mooi aan de hoofdstraat in Zell am See, in een apres-ski bar, maar vlakbij was alleen een mogelijkheid voor kort betaald parkeren. Beetje jammer. Dit zorgde ervoor dat iedereen even kwam uitchecken en misschien 1 drankje nam en gelijk weer wegging.

Dat hebben wij ook gedaan. Rond 16:45u waren we binnen, we hebben een drankje gedaan, en gingen ons hotel opzoeken in Kaprun. Kleine 10km verder. Met het idee om dan later even terug te rijden.

Hotel is prima! En we hebben in een goed restaurant net heerlijk gegeten! Helaas als je dan lekker op je gemak hebt gegeten na een lange dag gaat je energie en zin een beetje weg, waardoor we nu op tijd op de kamer zijn.

Morgen gaan we naar Slovenië, waar een middag temperatuur van +10 wordt voorspeld.. Dus geen kettingen. Vandaag hebben we ook p+10,5 op de thermometer van de auto gezien. Maar dat mag de pret niet drukken J

Tot morgen!

1. Simon:
    30 januari 2013
    Mooi verhaal weer van jullie avontuur. Moest gisteren ook aan de stappenmotor denken, maar wist het niet zeker. Hou het even in de gaten, stekker los kan tot slechte verbranding leiden, met als gevolg verbranden kleppen. Grtz en suc6 morgen.
  2. Marleen:
    30 januari 2013
    He mannen leuke dag weer gehad zo te lezen! Jammer voor jullie dat er geen sneeuw en kou is. Kijk weer uit naar morgen. Slaap lekker. xxxxxxjes
  3. Frank:
    Hey mannen,
    Wij hebben van de zomer daar in zell am see gezeten. Ook in Kaprun geweest. Lachen dat jullie daar nu zitten. Dan zit je vlakbij de grosglocker. Heel mooi daar. Veel plezier nog en hou de vec heel! Groeten uit asten