dag 4 Camargue (Frankrijk) - Andorra -deel2)

12 juli 2013 - Viladecans, Spanje

Dag 4 Camargue (Frankrijk) - Andorra

Hallo allemaal, gisteren hebben we een bewogen dag gehad. Maar we hebben het ook weer gered tot Andorra.

Toen ik gisterenmorgen wakker werd rond 8u was Maurice al even wakker. Hij had tijdens zijn slaap al 10x onze vectra gemaakt namelijk en vond het een wijs besluit om die dromen in de praktijk te brengen voordat het weer 32 graden was.

Dus het torretje gemaakt, en onderweg naar Andorra. Simon en Marleen gingen vandaag op eigen gelegenheid naar de finish in de hoop zo een behoorlijk hotel te kunnen scoren. Goed slapen is namelijk niet zo makkelijk op de carbagerun-camping als je beetje licht slaapt.

Maurice en ik volgen gewoon de route. Maar we hadden er zin in!de V-6 lekker laten brullen in de bergen. De meeste runners doen het een stuk rustiger. Maurice achter het stuur, met een smile van oor tot oor! Rond 13:15 hebben we de chauffeurswissel.

Op een gegeven moment komen we in het franse plaatsje Carcussonne; hier was het een beetje filerijden. Ik zat denk ik 20 min achter het stuur, en we staan net weer stil knalt er een Framboos achterop onze vectra!!! Wat een eikel! Gelukkig reed hij niet heel hard in de file (ik schat zo’n 10-15km/h)

Hij stapt uit, kijkt naar onze vectra, wijst naar onze trekhaak en zegt “pas de probleem” en wil weer instappen. WTF!! Wij roepen hem gelijk en wijzen naar onze achterklep waar 2 deukjes in zijn gekomen.

Geen grote schade, maar hier willen we geld voor zien! Hij sprak geen woord engels dus het was best een uitdaging. Uiteindelijk hebben we samen met hem het schadeformulier ingevuld nadat zijn vrouw zijn rijbewijs is komen brengen.

Wij weer op weg! Toch best nog wat autosnelweg op de route, wat eigenlijk jammer is. Maar binnendoor is de route geweldig!

We knallen lekker verder, maar dan slaat het noodlot weer toe.. De vectra begint weer op 5 avn de 6 cilinders te lopen… zucht. Hij gaat lekker! We gaan maar gewoon door.; we kunnen niets doen nu ivm de mega hitte onder de motorkap.

We rijden Andorra binnen waar een klim doen naar ruim 2400 meter! Hie ligt onze finishlocatie, een kartbaan midden tussen de bergen. Vlak voor de finish lopen de koeien midden op de weg, wat een supeleuk kodak-momentje is !

Ondanks dat het uitzicht van de finish mooi is, is het erg bewolkt en nevelig. En het is er koud. 14 graden rond 17:30 in de middag. We horen dat het in de nacht een graad of 7 wordt, en slapen doen we hier op het asfalt… hmm… onze tent blijft erg rottig staan zonder haringen.. En een hotel lonkt met de minuut meer. Even een belletje naar Simon.. Die zijn in een hotel op ca 20km en er zijn nog kamers. Lekker doen maar!

Wij naar het hotel gereden en ‘s avonds lekker even in het dorpje gegeten.

Straks naar Barcelona!