Dag 1 Hardenberg - Mengen (Duitsland) (deel-2)

8 juli 2013 - Mengen, Duitsland

Dag 1 Hardenberg - Mengen We zijn er!!!

Halle allemaal, we zijn er!! Het kostte vandaag wat moeite, maar we hebben het gehaald.

Ik ga proberen om het niet te lang te maken, want we willen zo nog even een beetje gaan sfeer proeven J .

Vlak nadat ik begin van de middag de eerste update plaatste begon de ellende. We kwamen in de file ter hoogte van Bottrop. Even een korte voorgeschiedenis, onze Vectra heeft sinds 2 weken wat problemen met het verliezen van koelwater, maar omdat het zo minimaal was, hebben we besloten met een voorraad koelvloeistof aan boord gewoon op pad te gaan.

Maar goed, we kwamen dus in de file terecht en de boordcomputer gaf aan dat het koelvloeistof niveau te laag was. Wij gestopt om bij te vullen, en weer verder, airco aan. Heerlijk! 10-15km later.. Weer melding! Shiiit… weer stoppen, en kijken. We kwamen erachter (terwijl het in onze beleving eigenlijk niet kan) dat hij stopt met lekken als de airco uit is. Bijvullen, ramen open en verder.

Toen hebben we gelukkig een flink stuk kunnen rijden. Op een gegeven moment gestopt om te tanken, en daarna begon de ellende weer! Water bijvullen en 10 km rijden en weer water vullen.. We waren bang dat we wellicht moesten gaan sleutelen om verder te kunnen, maar uiteindelijk na de 4e keer bijvullen hebben we wel kunnen doorrijden zonder problemen naar de finish.

We hebben de route van de organisatie gevolgd, die eigenlijk heel onlogisch en om was. Dit had te maken met een vergunning die was afgegeven door de deelstaat (provincie) waarin we finishen. Daar stond een verkeerswet in die ons verbood als “carbagerun” om de snelwegen te gebruiken. Erg vreemd en we moesten bijna 200 kilometer omrijden!

Uiteindelijk dus “heelhuids” aangekomen, maar het was wel net na 22:30u dat we binnen waren, met de door de afstand (totaal bijna 900 km vandaag)

Helaas is de camping wat krap maar wel erg gezellig. En er is lekker veel lawaai!

Ik heb helaas niet genoeg stroom om mijn fotoos nog te uploaden dus dat doe ik morgen in de auto even.

Tot morgen! En de groeten van ons!

1. Willem:
    9 juli 2013