Pre-party - + dag 1 Hardenberg - Mengen (deel-1)

8 juli 2013 - Mengen, Duitsland

Zomereditie Dag 1 - deel 1

Goedemorgen!!

We zijn inmiddels lekker onderweg, dus je bent live in de uitzending J

Gisteravond was het al redelijk laat geworden, dus een kort verslagje zat er niet meer in., maar ik ben het eerste stuk co-piloot en zit lekker met de laptop op schoot. Wat een tijd leven we toch in!

Gisteren zijn we uiteindelijk met wat vertraging ca 17:15u vertrokken uit Spijkenisse.

Onderweg naar Hardenberg. Ter hoogte van de grote watertoren bij Zwolle een lekker hapje gegeten bij een kip-restaurant. We beginnen de week goed!

Ca 21:15u waren we uiteindelijk bij ons hotel in Coeverden (14 km van Hardenberg) daar waren ook al andere carbagerun-teams ingecheckt aan een paar bijzondere creaties te zien die buiten stonden.

Na de tassen op de kamer te hebben gezet zijn we met zijn 4en in onze Vectra gestapt en naar Hardenberg gereden. In het centrum aangekomen was het gezellig druk bij cafe The Old Inn. De “pussywagon” (een grote gedateerde Amerikaanse limosine, en al paar jaar vaste deelnemer van de zomereditie) zorgde voor de muziek en laser-licht effecten.

Rond een uur of 11 kwam de politie voor het eerst een kijkje nemen. Deze werden met luid gejuich en gejoel ontvangen. Uiteindelijk ging de muziek iets zachter en voor de show reden de heren met de blauwe zwaailampen aan de straat weer uit. Ook dit kon weer op gejuich rekenen. Leuk! Dat zou bij ons niet kunnen.

Rond 00:30-00:45u waren we terug in het hotel en hebben we snel ons bedje opgezocht. Om 06:20u zou de wekker weer gaan.

Maandag 8 Juli Hardenberg - Mengen (Duitsland) Dag 1

Zoals gezegd, vroeg de wekker. Lekker ontbijtje en vol goede moed naar de start.

Het parkeer terrein is al aardig vol als we aankomen, maar er komen er ook nog genoeg na ons.

De meest bijzondere creaties zien we voorbij komen. Sommige had je al wat van op raceboot gezien, anderen zijn compleet nieuw voor iedereen.

Een korte keuring door de organisatie en papieren controle en we zijn er klaar voor!

Laat de rit beginnen! We zijn nu 160 kilometer onderweg. Vanmiddag/ vanavond weer een update en de eerste foto’s !

Groeten!