dag 2 Mengen (Duitsland) - Turijn (Italie)

9 juli 2013 - Rivalta di Torino, Italië

Dag 2 Mengen (Duitsland) - Turijn (Italie)

Daar zijn we weer! We zitten in het zonovergoten Turijn. Dag 2 is een stuk probleemlozer verlopen dan dag 1.

Voor de een werd het vannacht wat later als voor de ander.

Vanmorgen werden we al vroeg gewekt, doordat er er om ca 06:15 “waarheen leid de weg” van mieke telkamp gespeeld moest worden door iemand. Heerlijk! Maar goed, al vroeg uit de veren dus.

Alles spullen inpakken, en uiteindelijk besloten om toch zonder reparaties aan de auto te doen, toch te gaan rijden.

Wel had Maurice bij een andere team vast een stuk koelslang geregeld mocht er later nog gesleuteld moeten worden.

We hebben vandaag een route die ons binnendoor brengt tot aan de Zwitserse grens om vervolgens in Italie te komen.

In 1 van de eerste dorpjes die we tegenkomen besluiten we even te ontbijten. We waren niet de enige runners die dat bedachten.. Dus het hele dorp stond op zijn kop! (Op een leuke manier)

De route in Duitsland geeft ons een klein voorproefje van wat we hopelijk mogen verwachten in de rest van de week. Ondanks dat we nog niet echt bergen hebben is het rijden door het zwarte woud erg gaaf.

Aangekomen bij de Zwitserse grens, en even een vignet kopen, mochten we gelukkig zonder controle zo doorrijden.

Het is erg jammer dat we in Zwitserland vooral snelwegen rijden. Zwitserland is erg mooi, ook als je er over de snelweg doorheen rijdt, maar hier was toch meer uit te halen geweest.

Vlak voordat we Italie binnenrijden hebben we de keuze voor een tol-tunnel te pakken onder de berg door, of de pass te rijden.De “col de St Bernard”. uiteraard nemen we de pas! Hier komen we voor!

Supergave trip naar een hoogte van 2473 meter! Beneden in het dal was het 27 graden, bovenop de top 9,5!! Daar sta je dan in je t-shirt en je korte broek.. Brrr. En hier ligt nog genoeg sneeuw! En zelfs een meer is voor een groot deel nog bevroren!

Paar hele mooie foto’s kunnen maken, maar daarna snel weer naar beneden.

Vlak na de top rijden we Italie binnen.

Eerste stuk in Italie is ook nog schitterend. Daarna gaan we toch weer de snelweg op. We kunnen kiezen voor een route zonder tolwegen, maar dan zijn we pas naar verwachting om 21:00u binnen. We besluiten de tolweg te pakken. Uiteindelijk komen we om half 7 in de buurt van het circuit bij Turijn waar we finishen.

Helaas is het adres dat we opkrijgen in een woonwijk en dus niet goed. We moeten nog tanken (lampje brandde al een tijdje) en daar vragen we uitleg hoe we moeten rijden. Verrassend hoeveel Italiaans je nog spreekt als die beste ouwe baas geen engels spreekt. Met wat handen en voetenwerk legt hij ons uit hoe we in de buurt komen.

En dit keer lukt het ons wel. Tegen 19:00u zijn we binnen. Mooi op tijd en bij daglicht kunnen we de tent opzetten.

Zo nog even een drankje doen vooraan, en rondje over de camping maken. Kijken of er nog runners gerepareerd worden J

Tot morgen!